8.1.15

Sałatka Przekładana Z Porą



Właśnie skończyłam robić mega smaczną sałatkę od siostry M. Jest niesamowicie łatwa i szybko ją się robi, pomijając gotowanie ryżu i jajek. To można zrobić wcześniej :) Pierwszy raz robiłam ją kilka miesięcy temu i gdzieś zapodziałam jej przepis, dlatego dziś ją chcę zapisać tutaj. Wtedy zrobiłam ją do dużej miski i niestety część oddaliśmy, a część też wyrzuciliśmy, bo było jej jak dla naszej dwójki za dużo. Tym razem użyłam średniej wielkości miski, o kształcie miski do zup. Jej kształt jest ważny, ponieważ jeśli miska będzie wąska na dole, a szersza na górze, składniki będą rozmieszczone w złych proporcjach, oraz źle będzie się ją nakładać na talerz. 

Składniki na dużą miskę.
* 5-6 dużych ogórków kiszonych
*5 jaj ugotowanych
* 2 torebki ugotowanego ryżu
* 1,5-2 pory 
( lepiej 2, na średnią miskę wykorzystałam 1! )
* majonez
* ketchup ( najlepiej pikantny )

Jajka obieramy, ryż wysypujemy do miski. Ogórki kroimy w drobną kostkę, wsypujemy do miski i odciskamy z nich trochę soku, ponieważ później będzie się zbierał w sałatce. Łyżką wykładamy ryż na ogórki pamiętając, że mamy zrobić jeszcze dwie warstwy ryżowe. Ryż smarujemy nie za grubą, ale nie za cienką warstwą majonezu. Następnie bierzemy się za jajka, które uprzednio ugotowaliśmy i obraliśmy ze skorupki- kroimy w kostkę, najlepiej drobną i rozkładamy równo do miski. Kładziemy drugą warstwę ryż i przykrywamy ją grubą warstwą ketchupu, naprawdę grubą. Por przekrawamy do połowy wzdłuż  jej całej długości, rozczepiamy ją na części i myjemy. Później dzielimy każdą część na tyle części, na jak długie chcemy zrobić paski, paski kroimy w drobną kostkę, naprawdę, naprawdę drobną. Wysypujemy na ketchup, wykładamy resztę ryżu i rozsmarujemy ostatnią warstwę majonezu ( znowu nie za grubą, nie za cienką ). 
Warstwy wyglądają ładnie, ale jeśli chcemy, całość można wymieszać.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz